loading...
REPUBLIC of GAMERS
اعلامیه سایت

سلام! دراین قسمت از سایت رویدادها درج می شود


!! هیچ کدام از مطالب نیاز به عضویت ندارند (و برای حمایت از ما در سایت عضو شوید)

!! در صورتی که تعداد اعضا به حد مطلوب رسید انجمن ROG هم راه اندازی می شود (و برای حمایت از ما در سایت عضو شوید)

مهدی بازدید : 326 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
 

به سرزمین اشتباهی قدم گذاشتند!

هر چه بیشتر از نسل هشتم یا به عبارتی نسل ریمسترها می‌گذرد، عناوین بیشتری را می بینیم که بی ادعا هستند. عناوینی که بی هیچ تبلیغ خاص یا سرمایه گذاری و خرج هنگفتی روانه بازار شده و با موفقیت و استقبال بالایی مواجه می شوند. یکی از استدیوهایی که در این زمینه از قابلیت های بالایی برخوردار Housemarque است. فکر می کنم این روزها کمتر کسی پیدا می شود که نام ساخته های قبلی این استدیو یعنی Resogun و Dead Nation را نشنیده باشد. عناوینی که هر کدام برای خود ساعاتی تجربه و لذت را به همراه داشتند. آخرین ساخته این استدیو فنلاندی Alienation نام دارد که به صورت انحصاری برای PS4 عرضه شده است، اثری که می تواند برای شما غافلگیر کننده باشد!

سال ها از حمله بیگانگان به این کره خاکی می گذرد و تمامی سربازان و نیرو های انسانی و همینطور اسلحه ها در مقابل قدرت این بیگانگان هیچ اند. ولی بالاخره بشریت به کمک شرکت UNX به تکنولوژی جدید دست پیدا کرده که قادر به ساخت سلاح های قوی و لباس های جنگی با تکنولوژِی بالاست. از این رو بار دیگر امید به پیروزی در دل سربازان نقش می بندد و شما آخرین امید بشریت هستید. تنها یک ماموریت دارید، به بیگانگان بفهمانید به جای نادرسته قدم گذاشته اند!

استدیو Housemarque با ساخت Dead Nation نشان داد که داستان به عنوان یک شروع کننده برای محو شدن در دنیای گیم پلی بازی است. به عبارتی نباید انتظار داستانی خاص داشته باشیم. دقیقا Alienation نیز از این قائده مستثنا نبوده و از همان بدو ورود به محیط، اکشن سرعتی بازی شما را جذب خود می کند. اگر دلتان برای یک شوتر بزن برو دوربین از بالا ( نظیر Dead Nation و یا Halo: Spartan Assault) تنگ شده قطعا این عنوان بهترین گزینه حال حاضر است. محیط های شلوغ و پر از موجودات فضایی در انواع و اقسام گوناگون که حسابی شما را سرگرم خود می کنند.

"نورپردازی و افکت های زیبا از ویژگی های بارز Alienation"

در بخش گیم پلی Housemarque تمام تلاش خود را کرده تا یک اکشن تمام عیار چالش بر انگیز را بوجود آورد که شدیدا هم این ایده اش موفق بوده است. قبل از وارد شدن به مِنو مراحل و با انتخاب نیو گیم می توانید از بین سه شخصیت موجود، یک شخصیت را انتخاب کرده و تغییراتی نظیر تغییر رنگ لباس را برای وی اعمال کنید. سه شخصیت در سه کلاس مختلف که هر کدام قابلیت های مختلفی را دارا می باشند. برای مثال شخصیت TANK می تواند درطول بازی تمامی بازیکنان را از یک شیلد بهره مند سازد تا برای زمانی خاص، محافظ سربازان از گلوله های شلیک شده توسط بیگانگان باشد.

در کنار محیط های شلوغ بازی، سه سری رویداد (Event) پذیرای شما عزیزان خواهد بود و امان از روزی که بعضی از آن ها با یکدیگر تداخل پیدا کنند. Hitman Event ها که معمولا مینی باس فایت هایی هستند که در درجه سختی های بالا و یا نیو گیم پلاس اشک شما را در آورند.  مورد بعد Hideout Challenge ها که به یک قسمت خاص از سفینه اصلی خود تلپورت کرده و می بایست در مقابل حجوم بیگانگان مختلف و سرسخت مقاوت کنید. آخرین نوع چالش این بازی که از نظر من بهترین است Challenge Event ها بوده که در محیط بازی به صورت یک گودال از مواد مذاب آبی رنگ! نمایان شده اند. با زدن دکمه اکس یک ثانیه شمار پدیدار شده و می بایست طی یک زمان مشخص بیگانگان را از بین برده و یا رئیس آن ها را نابود کنید. 

اوج جذابیت قضیه اینجاست که قبل از شروع کردن بازی می توانید گزینه تهاجم را فعال یا غیر فعال کنید. در صورت فعال بودن این گزینه در طول بازی به صورت اتفاقی هر چند بار مورد تهاجم سیل عظیمی از بیگانگان قرار می گیرید. حتی امکان دارد این اتفاق زمانی رخ دهد که در حال انجام Event های بازی هستید. بازی از حالت مشارکتی (Co-op) تا سقف چهار بازیکن پشتیبانی می کند و این عنوان از همان ابتدا سعی دارد تا شمارا تشویق به بازی کردن با سایرین کند. مدام با پیشروی در مراحل و یا با بالا بردن درجه سختی بازی شما به سمت بازی کردن با دیگران خواهید رفت. باورکنید به جایی می رسید که به صورت تک نفره نمی توانید دشمنان را از پای در آورید مگر اینکه جز آن دسته از دوستانی باشید که با درجه سختی Rookie  رابطه تنگاتنگی دارند! 

در همین راستا سیستم Matchmaking این عنوان برای کسانی که دوستی در لیست خود نداشته تا وی را دعوت کنند کمی عذاب آور است. قبل از وارد شدن به بازی یک لیست از لابی های موجود را مشاهده می کنید. حال این لابی ها چطور بوجود می آیند؟ با شروع کردن هر مرحله توسط هر بازیکن یک لابی بوجود می آید. قسمت بد قصه اینجاست که شما تا قبل از وارد شدن به بازی نمی توانید لابی بسازید. از این رو با انتخاب سایر لابی ها شاید به شخصی متصل شوید که در اواخر مرحله مورد نظر به سر می برد. حتی وقتی خودتان وارد مرحله می شوید و بهحکم میزبان را دارید می بایست 4-5 دقیقه منتظر بمانید تا شخصی به شما متصل شود.

به شخصه قبل از ورود به محیط بازی توقع یک گرافیک معمولی را داشتم ولی چیزی که با آن مواجه شدم دقیقا یک عنوان نسل هشتمی تمام عیار در این سبک از بازی هاست. طراحی محیط و تخریب پذیری های آن و از همه مهمتر افکت های انفجار در بازی به بهترین شکل پیاده شده که لذت بازی را برای شما دوچندان می کند. یکی از برتری های این بازی که شدیدا به چشم می آید نداشتن افت فریم است، در حالی که بازی سرشار از اکشن سریع و انفجارهای عظیم می باشد و در بعضی از صحنه ها این عناصر باهم ترکیب شده و انفجارات پیاپی و محیط هایی پر از موجودات بیگانه را تشکیل می دهند که با کشتن آن ها زمین پر از آیتم های مختلف می شود. با لول آپ کردن قطعا آیتم های بهتری از دشمنان و مینی باس فایت ها باقی خواهد ماند و پس از اتمام هر مرحله نیز یک آیتم به شما جایزه داده می شود. حال آیتم ها نیز می توانند در دسته بندی های مختلفی بر اساس رنگ ها قرار بگیرند. 

برای مثال آیتم های سفید که نشان از آیتم های عادی و رنگ بفنش نشان از آیتم های Rare هستند. سیستم بروزرسانی بازی بر پایه شخصیتی است که در ابتدای بازی آن را انتخاب کرده اید. این سیستم به دو بخش مجزا تقسیم بندی می شود. یک بخش مربوط به سه قابلیتی است که با باز کردن آن ها می توانید در طول مبارزات استفاده کرده و دشمنان را نابود کنید. بخش دوم مربوط به قابلیت های ذاتی شخصیتتان است. برای مثال شخصیت Saboteur با زدن دکمه L1 می تواند Dodge  کند و با بروز رسانی این قابلیت می توانید با Dodge کردن دشمنان نزدیک خود را به اطراف پرتاب کنید.

"افکت های حاصل از انفجار ها به خوبی کار شده اند"

نکات مثبت

اکشن بسیار سریع و لذتبخش

ایده عالی بازی

محتویات بالا نسبت به قیمت بازی

نکات منفی

User Friendly نبودن سیستم Matchmaking بازی

سخن آخر

در نهایت عنوان Alienation سعی دارد تا درست در زمانی که همگی انتظار عرضه عناوین بزرگ را دارند بدون هیچ ادعایی با یک سری ایده ناب وارد این عرصه شود و بتواند مخاطبین را برای چند روز و یا شاید چند ماه سرگرم کند. این بازی جز عناوینیست که قطعا تجربه آن خالی از لطف نیست. 20 دلار برای عنوانی که می تواند شما و دوستانتان را بالای 7-8 ساعت سرگرم کرده و شوق تکرار را در شما بوجود آورد قطعا ارزشمند است.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام کنسول بازی را می پسندید؟
    بازی های کدام کمپانی را می پسندید؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 64
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 302
  • بازدید ماه : 1,221
  • بازدید سال : 7,230
  • بازدید کلی : 43,397